Klacht en bezwaar procedure
Het beleid van NBKB schrijft voor, dat klachten en bezwaren binnen een redelijke termijn en zo transparant mogelijk worden behandeld. Hierbij worden de principes van vertrouwelijkheid en onpartijdigheid in acht genomen. Op klachten en bezwaren volgen vanuit NBKB nooit discriminatoire acties.
Klachten over het NBKB
Klachten dienen te worden gericht aan het NBKB voor onderzoek en actie. U ontvangt een ontvangstbevestiging, een beoordeling van de klacht zal worden gestart en een reactie zal worden opgesteld door een persoon die niet betrokken is bij het ontstaan van de klacht.
Bezwaren tegen beslissingen van NBKB die gemaakt zijn gedurende het inspectieproces
Opdrachtgevers van het NBKB kunnen een verzoek tot heroverweging van een inspectiebesluit (goed- of afkeur) in de vorm van een bezwaar indienen. Bezwaren dienen te worden gericht aan het NBKB voor onderzoek en actie. U ontvangt een ontvangstbevestiging, een beoordeling van het bezwaar zal worden gestart en een reactie zal worden opgesteld door een persoon die niet betrokken is bij het ontstaan van het bezwaar.
Hoe kunt u een klacht of bezwaar indienen?
U kunt een klacht of bezwaar indienen door direct contact op te nemen met het NBKB om uw klacht of bezwaar direct in te dienen.
In onze algemene leveringsvoorwaarden(artikel 17. Klachtplicht) is het volgende hierover opgenomen:
“Opdrachtgever kan geen beroep meer op de aanwezigheid van een gebrek doen nadat hij/zij het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken en dit gebrek niet schriftelijk bij NBKB heeft gemeld, binnen 6 weken na ontvangst van de NBKB factuur.”
De volgende de minimale informatie die wij van u willen ontvangen.
Klacht indienen
Indien u een klacht wenst in te dienen naar aanleiding van een door NBKB uitgevoerde inspectie aan boord van uw vaartuig of naar aanleiding van de behandeling van uw dossier, kunt u deze klacht zenden aan NBKB. Vermeld bij het indienen van uw klacht de volgende gegevens:
- Eigenaarsgegevens
- Scheepsnaam
- ENI nummer
- Uw e-mailadres en/of telefoonnummer
- NBKB Dossiernummer
- Een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van uw klacht
Verstuur uw klacht /beroep o.v.v. Klacht / scheepsnaam / scheepsnummer naar:
Bezwaar indienen
Indien u het niet eens bent met de afgifte van uw certificaat kunt u hiertegen, op grond van het bepaalde in de Algemene wet Bestuursrecht, binnen 6 weken na datum waarop dit certificaat aan u is gezonden, schriftelijk bezwaar aantekenen. Het bezwaarschrift dient te zijn ondertekend en tenminste te bevatten:
- Naam en adres van de indiener
- Dagtekening
- Een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht
- De gronden van het bezwaarschrift
U kunt uw bezwaarschrift zenden aan het NBKB welke zorg draagt voor doorzending hiervan aan Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Verstuur uw bezwaarschrift naar:
Of per post naar:
Nederlands Bureau Keuringen Binnenvaart (NBKB)
Pesetastraat 7
2991 XT Barendrecht
NBKB zal u binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging sturen en uw klacht in behandeling nemen om in ieder geval binnen 6 weken inhoudelijk op uw klacht te reageren.