Klacht / beroep procedure
Klacht of beroep indienen
Klacht/beroep indienen naar aanleiding van een door NBKB uitgevoerde inspectie?
Indien u een klacht / beroep wenst in te dienen naar aanleiding van een door NBKB uitgevoerde inspectie aan boord van uw vaartuig of naar aanleiding van de behandeling van uw dossier, kunt u deze klacht/beroep zenden aan NBKB. Vermeld bij het indienen van uw klacht /beroep de volgende gegevens:
- Eigenaarsgegevens
- Scheepsnaam
- ENI nummer
- Uw e-mailadres en/of telefoonnummer
- NBKB Dossiernummer
- Een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van uw klacht /beroep
Verstuur uw klacht /beroep o.v.v. Klacht / beroep scheepsnaam / scheepsnummer naar:
Bezwaar indienen
Bezwaar indienen naar aanleiding van de afgifte van het certificaat door het NBKB?
Indien u het niet eens bent met de afgifte van uw certificaat kunt u hiertegen, op grond van het bepaalde in de Algemene wet Bestuursrecht, binnen 6 weken na datum waarop dit certificaat aan u is gezonden, schriftelijk bezwaar aantekenen. Het bezwaarschrift dient te zijn ondertekend en tenminste te bevatten:
- Naam en adres van de indiener
- Dagtekening
- Een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht
- De gronden van het bezwaarschrift
U kunt uw bezwaarschrift zenden aan het NBKB welke zorg draagt voor doorzending hiervan aan Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Verstuur uw bezwaarschrift naar:
Of per post naar:
Nederlands Bureau Keuringen Binnenvaart (NBKB)
Vasteland 78
3011 BN Rotterdam
NBKB zal u binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging sturen en uw klacht / beroep in behandeling nemen om in ieder geval binnen 6 weken inhoudelijk op uw klacht/beroep te reageren.